19/9/2017

"Unfairin avulla pysymme tässä päivässä" – Www-uudistus tuplasi Finsilvan sivuston kävijämäärän

Suomen suurimpiin metsänomistajiin lukeutuva Finsilva Oyj uudisti verkkosivunsa Unfairin johdolla. Samalla kehitettiin verkkopalvelun hakukonelöydettävyyttä, mittarointia ja analytiikkaa sekä online-mainontaa. Uudistuksen ansiosta sivuston kävijämäärä ja sivustolla vietetty aika yli kaksinkertaistuivat.

"Unfairin avulla pysymme tässä päivässä" – Www-uudistus tuplasi Finsilvan sivuston kävijämäärän

Maanjalostusliiketoiminnasta ja mökkivalmiista rantatonteistaan tunnetun Finsilvan verkkosivuilla on riittänyt vilinää. Uudistuksessa sivusto tuotiin tähän päivään ja yrityksen päätuotteet, mökkivalmiit rantatontit, nostettiin paremmin esiin. 

– Halusimme verkkosivut, jotka tukevat myyntiä ja joita voimme esitellä ylpeydellä. Aikaisempi markkinointityö Unfairin kanssa on näkynyt positiivisesti myynnissämme, joten he olivat luonnollinen valinta myös verkkosivu-uudistuksen toteuttajaksi, Finsilvan maankäyttöasiantuntija Jukka Suhonen toteaa.

Sivusto suunniteltiin tukemaan myyntiä, mitattavuutta ja brändimielikuvaa

Suhosen mukaan mökkitonttikauppa on pitkäjänteistä ja haastavaa työtä, jossa mielikuvamarkkinointi ja ostofiilisten herättely ovat tärkeässä roolissa.

– Tuotettamme ei voi käsin kosketella eikä niitä osteta hetken mielijohteesta. Yksi haasteistamme onkin ollut tunnistaa ja tavoittaa potentiaaliset tontinostajat entistä aikaisemmassa vaiheessa.

Konseptoinnin tueksi toteutettiin kattava SEO & Google Adwords -analyysi. Tulosten pohjalta selvisi, millä hakusanoilla kävijät ovat tähän asti ovat löytäneet sivuille, mitä tietoa he etsivät ja miten sivustolla käyttäytyvät. Samalla paljastui, missä tilanteissa ja miksi ostopolku mahdollisesti katkesi.

– Uudistuksen myötä sivuston kävijämäärä ja sivustolla vietetty aika ovat yli kaksinkertaistuneet. Mittaroinnin ansiosta näemme nyt, mitkä kanavat toimivat parhaiten, mitkä kohteemme kiinnostavat eniten ja kuinka paljon sivujemme kautta ohjautuu liidejä edelleen välittäjille.

Myös tonttihakua selkeytettiin, jotta kävijöille pystytään paremmin tarjoamaan juuri heitä kiinnostavia kohteita.

– Kaiken kaikkiaan sivuista tuli käyttäjäystävällisemmät niin visuaalisesti kuin toiminnallisesti. Lisäksi sivuja on teknisesti aiempaa helpompi päivittää.

Sisältömarkkinointi lisää tunnettuutta ja asiakasymmärrystä 

Hakukoneiden ohella moni käyttäjä löytää Finsilvan kohteet joko välittäjäportaalien tai sosiaalisen median kautta. Siksi myös sisältömarkkinoinnilla on myynnin tukemisessa keskeinen rooli. 

– Uusi sivusto, Mökkivalmis-blogit ja Facebook-sivumme juttelevat nyt mukavasti keskenään. Unfair on onnistunut hienosti tavoittamaan asiakkaamme ja tuottamaan heitä kiinnostavaa sisältöä, Suhonen sanoo.

Yhteistyö Finsilvan kanssa on jatkunut jo useamman vuoden ajan ja unfairilaiset toimivat käytännössä yrityksen ulkoistettuna markkinointiosastona.

– Unfair sopii yrityksille, jotka haluavat pysyä tässä päivässä. He pitävät ohjat tiukasti käsissä, ja meidän tehtäväksemme jää joko hyväksyä tai hylätä valmiiksi mietityt toimenpide-ehdotukset. Olemme suositelleet ja kehuneet heitä kovasti moneen suuntaan, Suhonen päättää.

Haluatko lisätä yrityksesi myyntiä sekä hakukonenäkyvyyttä ja uudistaa verkkosivustosi ilmeen tähän päivään? Unfairin kokenut talli on palveluksessasi – ota rohkeasti yhteyttä!

E-BOOKIT

Olemme kirjoittaneet kolme e-bookia toisin tekemisestä ja liinimmästä yrittämisestä. Mukana lukuisien yrittäjien ja toisinajattelijoiden ajatuksia menestymisestä ja tarinoita siitä, mitä Lean-ajattelulla voidaan saada aikaan!

Lataa kirjat maksutta alta: