Loading...

Pikselit paikoilleen – Näillä vinkeillä Facebook-kuvien mainoskoot kuntoon!

Home / Blogi / Pikselit paikoilleen – Näillä vinkeillä Facebook-kuvien mainoskoot kuntoon!
Jaa tämä:

Ajattelin, että itselleni hyödyllinen olisi myös muille hyödyllinen, joten loin yksinkertaisen infograafin, johon on koottu Facebook-mainosten kuvakoot (löytyy tekstin lopusta). Facebookin eri mainosmuodoilla on omat suositukset, joita mainostajan on hyvä noudattaa luodessaan mainosta. Kuvakokoja noudattamalla varmistat että mainoksesi näkyy oikein Facebookissa ja että mahdollinen teksti, jota olet laittanut kuvaan ei ylitä 20% edes skaalautuneena. Kirjoitteilin myös alkuun vähän eri mainosmuodoista ja niiden eri käyttötavoista. Itse käytän kuvan muokkauksissa usein joko Photoshoppia tai sitten Canvaa. Canva on hyvä vaihtoehto kuvamuokkauksiin ja sieltä löytyy myös valmiita kuvapohjia Facebookia varten. Canvassa pystyt luomaan kuvia myös haluamillasi mitoilla ja sieltä löytyy hienoja valmiita elementtejä, joita voit hyödyntää kuvissasi. Canvan maksullisella versiolla pystyt tallentamaan kuvasi myös ilman taustaa.

Yhden kuvan Facebook-mainos 

Käytetään usein kauniiden kuvien ja lainauksien nostamiseen. Jos haluat kuvaasi tekstiä, tämä mainosmuoto on hyvä vaihtoehto, sillä 20 % sääntö pätee riippumatta mainosmuodosta, eli tämä alla oleva mainos ei luultavasti menisi läpi. Nyrkkisääntönä usein mitä vähemmän tekstiä sitä parempi. Kuvakoko yhden kuvan mainoksissa on 1200×628 px.

Yhden kuvan Facebook-mainoksen kuvakoko on 1200x628

Facebookin karusellimainos

Toimii erittäin hyvin tuotteiden esittelyssä. Kannattaa valita erilaisia kuvia esimerkiksi samasta tuoteperheestä, joista jokaiselle voi laittaa oman esittelytekstin. Hauska kokeilu on myös pilkkoa isompi kuva kolmeen osaan ja luoda siitä toisiaan täydentävä karusellimainos. Kuvakoko karusellimainoksissa on 1080×1080 px.

Facebookin diaesitys

Toimiva vaihtoehto videoille. Laita peräkkäin tarinallisia kuvia, jotka pyörivät videon tavoin. Hyvin tehtynä muodostavat hauskan kokonaisuuden. Facebookilla on hyvä artikkeli ja muutama ehdotus miten tätä mainosmuotoa voi hyödyntää, jonka löydät tästä. Kuvakoko diamainoksissa on 1280×720 px. 

Facebookin videomainos

Yhä suositumpi mainosmuoto, koska video kiinnittää ihmisen huomion. Lataa suoraan Facebookin, jotta video alkaa pyörimään automaattisesti ja näkyy mahdollisimman monelle ihmiselle. Facebookiin jaetut Youtube-videot eivät toimi. Kuvasuhde Facebookin mainosvideoissa 16:9.

 

Testaa mainoksiasi!

Facebook antaa mahdollisuuden testata Facebook-mainoksiasi mobiilinäkymässä. Toimii tällä hetkellä kuvamainoksilla. Tämä on kiva pikku jippo, jos haluaa varmistaa, että oma mainos näkyy myös mobiilissa oikein. Joskus Facebookin oma esikatselu ei skaalaa kuvia oikein, joten tämä on hyvä tapa varmistaa asia.

 

Näin lähetät Facebook-mainokseen esikatseltavaksi

 

Facebook-mainosten koot infograafiin koottuna

Tässä tosiaan selkeä infograafi, joka kokoaa mainoskoot yhteet. Pinnaa itsellesi Pinterestiin, niin on aina joku muistilappu tallessa. Lue myös kuinka tehostat Facebook-mainontaasi konversioseurannan avulla ja ota meihin yhteyttä, jos tuntuu että voisimme auttaa!

Facebookin eri kuvamuodoista tehty infograafi

Kiinnostuitko sisällöstämme?

Liity sähköpostilistallemme, niin kuulet liinin markkinoinnin tuulista ensimmäisenä!

Jaa tämä:
Top