Loading...

Puhdasta näkyvyyttä cleantech-yritykselle – onnistunut viestintä auttaa Doranovaa brändäyksessä

Home / Blogi / Puhdasta näkyvyyttä cleantech-yritykselle – onnistunut viestintä auttaa Doranovaa brändäyksessä
Jaa tämä:

Hyvin tehty viestintä tuo kauppaa ja valloittaa kuulijat lähellä ja kaukaa. Suomalaisten cleantech-yritysten eturiviin lukeutuva Doranova on Unfairin avulla ottanut ansaitun paikkansa mediakentällä. Samalla Vesilahdelta maailmalle matkaavat markkinoiden parhaat pilaantuneen maaperän kunnostusratkaisut ja biokaasulaitokset ovat tulleet tutuiksi suomalaisille.

– Kaikista viestintäkumppaneista Unfair on onnistunut ehdottomasti parhaiten. Jokainen sisältö on laadukas ja linjassa yrityksemme kanssa. Onnistumisprosentti uutisoinnissa on korkea, kiittää Doranovan toimitusjohtaja Antti Myllärinen.

Hyvästä yrityksestä on ilo kertoa. Suomen kokeneimpiin cleantech-yrityksiin lukeutuva Doranova on ensimmäisten joukossa rakentanut kestävistä ympäristöratkaisuista kannattavia vaihtoehtoja.

Yritys muuttaa pilaantuneen maaperän tuottavaksi ja tekee jätteestä puhtaasti rahanarvoista energiaa. Jatkuvan tuotekehityksen myötä Doranova vie täysin uusia ratkaisuja aivan uusille markkinoille – viimeisimpänä Kiinaan, jossa pirkanmaalaiset ovat pioneeriyritysten mukana kehittämässä markkinaa.

– Viestinnällisesti yhtälö ei kuitenkaan ole helppo, sillä sopimuksista ei useinkaan voi hiiskua etukäteen. Vaikka valmisteluaikaa ei jää paljoa, osaa Unfair toimia hallitusti, juuri oikealla hetkellä. Kiinan kauppojen viestintä vietiin ansaitussa mediassa hienosti maaliin minimiajassa, kehuu Myllärinen.

Hyvä viestintä vaikuttaa pintaa syvemmällä

Julkaistu uutinen on usein pintaraapaisu, jonka taustalla yritys on tehnyt lujasti töitä. Myllärisen mukaan viestintä kannattaa ottaa mukaan varhain.

Maailman suurin insitu-markkina aukesi Doranovalle DoAct® CORE:n ympärille rakennetun arvoketjun ansiosta. Pilaantuneen maaperän ja pohjaveden kunnostuslaitteen maailmanvalloitusta pohjustettiin määrätietoisesti alan messuilla ja KasvuOpen-areenoilla.

– Unfairista oli iso apu jo Kiinan kauppojen valmisteluvaiheessa. Viimeistellyt materiaalit ja yhdessä sparratut pitching-presentaatiot ovat kantaneet kiperien neuvottelujen läpi aina toivottuun lopputulokseen, summaa Myllärinen.

Viestinnässä luottamus pitää ansaita. Sitoutunut asenne, terävä kynä ja tinkimätön työn jälki ovat hyvän yhteistyön perusta. Ammattimainen viestintä tukee yritystä pitkällä tähtäimellä.

Taitavan viestintäkumppanin tehtävä on kiteyttää olennainen kimuranttien yksityiskohtien keskeltä. Näkökulma on osattava kirkastaa ja pukea puhuttelevaan muotoon.

– Pitkä yhteistyö Unfairin kanssa on vahvistanut Doranovan imagoa. Meitä kuunnellaan hyvin markkinoilla ja olemme entistä haluttavampi kumppani sekä Suomessa että kansainvälisesti. Pilaantuneen maaperän puolella erotumme kilpailijoista selvästi, toteaa Myllärinen.

– Kun yritys on upea ja tuote kunnossa, jää viestinnän vastuulle kertoa se kaikille. Viestinnän tekijälle paras palaute on, miten määrätietoisesti rakennetut mediasuhteet, pitkäjänteinen viestintä ja aktiivinen uutisointi ovat tuoneet Doranovalle ansaittuja tuloksia, sanoo Doranovan mediaviestinnästä vastannut Emmi Paajoki.


 

Kiinnostuitko sisällöstämme?

Liity sähköpostilistallemme, niin kuulet liinin markkinoinnin tuulista ensimmäisenä!

Jaa tämä:
Top