Loading...

PITKÄ TARINA (MELKO) LYHYESTI

Unfairin juuret kumpuavat syvältä markkinoinnin ja liinin tekemisen maailmasta. Ideologiamme pohjaa Lean Startup -ajatteluun, jossa ideat testataan ensin kevyesti, mitataan tulokset ja keskitytään siihen, mikä varmasti toimii.

SIELUN SISKOT JA YHTIÖKUMPPANIT

Polkumme ristesivät ensimmäisen kerran jo opiskeluaikana 2000-luvun alussa, mikä johti ensimmäisen yhteisen markkinointialan yrityksen perustamiseen. Alusta saakka meitä on yhdistänyt palo ravistella perinteistä mainosalaa ja tehdä asioita uudella tavalla – yhdessä asiakkaan ja loppuasiakkaan kanssa. Välillä tiemme erkanivat, mutta ystävyys säilyi. Usean vuoden teimme uraa tahoillamme, toinen markkinoinnin ja viestinnän, toinen valmennuksen ja strategioiden parissa. Ja ollaan me ehdittykin. Tässä taannoin laskeskelimme, että vuosien varrella on tullut perustettua yksi Tampereen suurimmista mainostoimistoista, yksi yritysvalmennusyritys, kaksi kasvavaa softa-alan startupia ja eräs jo sittemmin uuden omistajan saanut ravintola. On paiskittu duunia asiakkaan puolella pöytää yhdessä alansa johtavista ohjelmistotaloista, valmennettu iso liuta nuoria nälkäisiä yrittäjiä ammattikorkeakoulututkintoon sekä viety Lean Startup -ajattelua ja strategian kirkastamista satoihin yrityksiin eri puolilla Suomea. Nyt olemme tuomassa Lean Startup -ajattelua myös markkinoinnin maailmaan.

LIINIÄ MARKKINOINTIA RAKKAUDESTA LAJIIN

Toimialaan katsomatta yrityksissä unohdetaan liian usein, että tuotteita ja palveluita ei kehitetä itselle, vaan asiakkaalle. Samoin on hukassa se, miksi ylipäätään ollaan olemassa ja miksi tehdään sitä, mitä tehdään. Nämä ovat asioita, joista aito ”greatness” syntyy, ja joita halusimme sormet syyhyten päästä ravistelemaan. Syksyllä 2015 tähdet asettuivat jälleen suotuisaan asentoon ja löimme hynttyyt uudemman kerran yhteen. Digitalisoinnista, ketterästä tekemisestä ja monimutkaisten asioiden yksinkertaistamisesta tuli yhteinen intohimomme. Syntyi UNFAIR – Suomen ensimmäinen liini markkinointitoimisto. Sen myötä olemme nyt rakentamassa unelmien markkinointitoimistoa asiakkaillemme, työntekijöillemme ja itsellemme. Iso käsi tästä kuuluu koko tallillemme; Emmille, Hannalle, Henkalle, Tumelle, Susannalle ja Johannalle. Kiitos siitä, että pysytte vauhdissamme ja että annatte osaamisellanne unelmallemme siivet. Väitämme, että liini markkinointi tulee haastamaan perinteiset, isot ja raskaat markkinointikoneistot, joissa tähän asti on asunut markkinoinnin viisaus. Vaikka puhumme liinistä markkinoinnista, kyse on koko bisneskentän muuttumisesta. Tulevaisuudessa pärjäävät yritykset, joiden liiketoiminta on asiakaslähtöistä, ketterää ja kustannustehokasta. Jos olet samaa mieltä, olemme melko varmoja, että tiemme kohtaavat ennen pitkää. – Johanna & Taru

Top