Siirry sisältöön
Case         Viestintä         Web

Grundiumin osaaminen kiteytettiin ytimekkääksi ydinviestiksi

Monikamerakuvantamisen huippufirma Grundium otti lentävän lähdön heti perustamisen jälkeen. Unfairin toteuttaman verkkosivu-uudistuksen ja kickoff-pajan myötä rautainen teknologiaosaaminen löysi oman kohderyhmänsä, jolle ei heti kilpailijoita löydy.

Grundiumin osaaminen kiteytettiin ytimekkääksi ydinviestiksi

Grundium oli syksyllä 2015 mehukkaassa tilanteessa. Yritys oli hädin tuskin virallisesti pystyssä, kun Nokian ajoilta toisilleen tuttu perustajakolmikko loi myyntiä jo omalla nimellään. Yrityksen vahva startti nojasi vuosien kokemukseen kamerateknologiasta. Samalla osaamisella oli näppinsä pelissä esimerkiksi maailman ensimmäisen kamerapuhelimen kehittämisessä.

Uuden yrityksen kiireiden lomassa perustettiin myös verkkosivut.

”Kotisivut oltiin kyhätty kasaan puolessa tunnissa. Alettiin sitten saada palautetta, että noille kannattaisi ehkä tehdä jotain”, muistelee Grundiumin toimitusjohtaja Mika Kuisma.

Vaikka asiakkaiden kanssa oltiin jo hyvässä vauhdissa, oli vielä kysymysmerkki, mihin Grundiumin taidot tarkalleen kohdennettaisiin. Ideoita ja osaamista löytyi monella saralla, monikamerajärjestelmistä paikannuspalveluihin.

”SIlloin toimittiin vähän niin, että tartuttiin jokaiseen rasahdukseen. Insinööri kun keksivät joka päivä hyviä ideoita”, Kuisma nauraa.

Varma visio tulevasta

Helmikuussa 2017 idearikkaat insinöörit lähtivät kirkastamaan ydinviestiään yhdessä Unfairin kanssa, kovin odotuksin. Pian Grundiumilla huomattiin, että ulkopuolelta osattiin kysyä juuri ne oikeat kysymykset.

”Se teki vaikutuksen. Ulkopuolinen, joka ei sisältöjäkään niin tunne, tulee kysymään, että mitäs te oikeasti kuvittelette tekevänne, mikä teidän viesti on. Taru on tässä tosi hyvä”, Kuisma kertoo.

Toimialaksi kirkastui asiakkaiden mukaan räätälöity monikamerakuvannus ja biotech. Biotechin suunnalla kaikki voimat laitetaan oman tuotteen kehittämiseen. Nyt Grundiumilla on Kuisman sanoin kristallinkirkas visio tulevasta.

”Meidän näköiset sivut”

Workshopissa suurennuslasin alle pantiin myös verkkosivut. Yritystä haastatettiin pohtimaan, minne kaikkialle monikamerateknologiaa voisi soveltaa, ja minkälaisia kohderyhmiä he voisivat puhutella.

Kesäkuussa valmistuneet uudet verkkosivut kuvastavat hyvin Grundiumia – ja keräävät kehuja.

”Nyt sieltä näkyy hyvin meidän toimialat ja sovelluskohteet, professionaalilla tavalla. Ne ovat meidän näköiset sivut”, Kuisma kiittelee.

Perustajakolmikko halusi sivuston heijastavan yrityksen osaamista hardcore-teknologian saralla. Verkkosivuilta löytyy tarkkoja ja teknisiä piirustuksia, jotka havainnollistavat monikamerajärjestelmän toimintaa. Englanninkielinen sivusto on rakennettu kansainvälisiä markkinoita ajatellen.

Kuisman mukaan näillä eväillä on hyvä suunnata kohti uusia haasteita. Yhteistyö Unfairin kanssa jatkuu uuden biotech-tuotteen ja sen kohderyhmän valloittamisen merkeissä.

”Yhteistyössä suurin anti on ollut selventää itselle, että missä me ollaan hyviä ja missä ei”, Kuisma tiivistää lopuksi.


Vaatiiko visiosi viilaamista? Viritetään samalla verkkosivujesi sisältö ja ilme kisakuntoon. Unfairin taidokas talli on palveluksessasi – ota yhteyttä ja jutellaan lisää!

Kirjoittaja

Vilma Flinkman

Kilpailuhenkinen tiimipelaaja, jolta löytyy kädestä kynä ja kaulasta kamera. Hengittää tarinoita ja sosiaalista mediaa. Innostuu helposti ja uskoo, että itseänsä ei pidä ottaa liian vakavasti.