Siirry sisältöön
Case         Print         Viestintä

Unfair lokalisoi Nolia Springtime -suurtapahtuman Suomen markkinoille

Pohjois-Suomen ensimmäiset kevätmessut lanseerattiin näkyvästi Suomessa – kiitos markkinointimateriaalien taitavan lokalisoinnin.

Pohjolan kuumin messutapahtuma tuli Tornioon – Unfair lokalisoi Nolia Springtime -suurtapahtuman Suomen markkinoille

Pohjois-Suomen ensimmäiset kansainväliset kevätmessut korkkasivat kesän näkyvästi käyntiin Torniossa. Norlannin suurimman messujärjestäjän Nolia AB:n ja Toranda Worldin järjestämä tapahtuma tarjosi ennennäkemättömän messukattauksen Suomen, Ruotsin ja Norjan Lapin asukkaille. Unfair vastasi Alma Median yhteistyökumppanina suurtapahtuman markkinointimateriaalien lokalisoinnista Suomen mediassa.

– Yhteistyö Unfairin kanssa oli todella toimivaa ja helppoa. He pääsivät saman tien kiinni toimeksiannosta, ja tekivät loistavaa työtä materiaalien kanssa, kiittää Alma Media Lapin myyntijohtaja Henri Mattinen.

Lokalisointi kääntää markkinoinnin paikallisen kuluttajan kielelle

Lokalisoinnilla on merkittävä rooli kansainvälisen suurtapahtuman lanseerauksessa. Aivan uutta messutapahtumaa markkinoitiin Suomessa näyttävästi tapahtuman mediakumppanina toimineen Alma Median printti- ja sähköisen median kanavissa. Ruotsista saadut materiaalit piti ensin muokata suomalaisia näytteilleasettajia ja messuvieraita varten.

– Nolia Ab on Ruotsissa todella tunnettu ja pitkäikäinen toimija, joka järjestää vuosittain useita suosittuja suurtapahtumia. Ruotsalainen markkinointi on kuitenkin hyvin toisenlaista kuin mihin Suomessa on totuttu. Käytännössä kaikki mainosmateriaalit piti sovittaa ilmeen ja sisällön osalta uudelleen suomalaisia puhutteleviksi. Unfairista oli tässä meille korvaamaton apu, sanoo Mattinen.

Liineistä liinein messuprojekti aikataulussa maaliin

Unfairin kyky hypätä täysillä mukaan liikkuvaan junaan kerää Alma Medialta kiitosta. Lähtökohdat projektille olivat liinit sekä aikataulun että tehtävänannon suhteen. Matkan varrella täydentynyt messukokonaisuus vedettiin mallikkaasti maaliin tavoiteajassa.

– Messuja tehdään tunnetusti kiireellä, nyt mentiin erityisen vauhdilla. Ketterää ja luotettavaa kumppania siis totisesti tarvittiin. Onneksi Unfairilla ei epäröity tarttua haasteeseen. Heidän kanssa yhteistyö oli joka hetki varmaa ja ehdottoman ammattitaitoista, summaa Mattinen.


Nolia Springtime on uusi, koko perheen messutapahtuma, joka järjestettiin ensi kertaa 9.–11.6.2017 Tornion Torandaworldissa. Koko viikonlopun kestävä ulkoilmatapahtuma tuo yhteen huippuluokan esiintyjiä, yli sata näytteilleasettajaa sekä tuhansia kävijöitä eri puolilta pohjoista Skandinaviaa.

Kirjoittaja

Emmi Paajoki

Suunnitelmallinen ja sanavalmis sisältötaituri, joka pitää langat käsissä tiukassakin tilanteessa. Rohkea viestijä rakastaa ydinviestin kiteyttämistä, ja kirjoittaa sujuvasti niin suomeksi, ranskaksi kuin lontooksi.