Siirry sisältöön
Case         Print

Hiedanrannan markkinointi vaatii jatkuvaa uudistumista – ”Unfair tuo pöytään aina jotain uutta”

Tampereen kaupunki halusi uudistaa Hiedanrannan alueen markkinointia ja viestintää. Yhdessä Unfairin kanssa kirkastettu graafinen ilme kertoo tulevaisuuden kaupunginosan tarinaa.

Tampereen kaupunki. Tekijätiedot vasen kuva: Teemu Paasiaho ja Juuso Iivonen, Arkkitehtitoimisto NOAN / TUPA architecture, oikea kuva: Arkkitehtuurityöhuone BUENAVENTURA

Lielahdessa sijaitseva vanha tehdasalue sai uuden elämän, kun Tampereen kaupunki osti sen vuonna 2014. Heti oli selvää, että alue haluttaisiin avata kaupunkilaisille mahdollisimman pian. Syntyi väliaikaisen Hiedanrannan konsepti, jota kehitettiin yhdessä alueen lopullisen suunnitelman kanssa.

– Kaupunkilaisille tarjottiin mahdollisuus vuokrata kohtuuhintaisia tiloja ja järjestää tapahtumia. Näin Hiedanrannan alue saatiin eloon ennen kun sinne oli muuttanut ketään, kertoo Hiedanrannan kehitysohjelman viestintävastaava Leena Karppi.

Yhteistyö lähtee luottamuksesta

Hiedanrannan arkkitehtikisan ratkeamisen myötä syntyi tarve lähteä kehittämään kaupunginosan markkinointia ja viestintää kokonaisuutena. Graafisen suunnittelun kumppaniksi valikoitui Unfair, ja erityisesti AD Hanna, jonka kanssa työskentelemisestä Leena oli kuullut pelkkää hyvää.
– Näen visuaalisen puolen Hiedanrannan alueelle todella tärkeänä. Hannan kanssa oli luottavainen olo lähteä kehittämään tätä yhdessä.

Alkuvuodesta 2017 uudelle kaupunginosalle luotiin yhdessä ensimmäisiä markkinointimateriaaleja. Samalla kaupunki kirkasti Hiedanrannan viestiä: mitä halutaan kertoa ja millaisella ilmeellä. Tamperelaisten osallistumisen lisäksi tärkeitä teemoja Hiedanrannassa ovat kestävän kaupungin ja kiertotalouden ratkaisujen kehittäminen.

– Olen tehnyt paljon töitä eri graafikoiden kanssa. Hannalla on mahtava ammattitaito tarjota enemmän kuin itse osaa pyytää tai ehdottaa. Kaikki eivät tähän pysty, Leena kertoo.

”Unfair ymmärtää, mitä tilaaja tahtoo”

Markkinointitoimiston ja asiakkaan toimiva yhteistyö lähtee hyvästä vuoropuhelusta. Tätä kiittelee myös Tampereen kaupungin projektipäällikkö Markus Joonas.

– Silloin on saavutettu yhteisymmärrys, kun toinen pystyy heti jatkamaan toisen ajatusta, että tätäkö tarkoitit.

Joonaksen mukaan insinöörinä voi olla vaikea selostaa, mitä visuaaliselta ilmeeltä halutaan, mutta Unfairilla asiakkaan toiveista on napattu kiinni menestyksekkäästi.

– Unfair on loistava kumppani, joka ymmärtää tilaajan tahdon. Siellä osataan tuoda pöytään omia elementtejä ja kunnioittaa samalla asiakkaan mielipidettä.


Etsitkö yrityksesi markkinoille uudistajaa? Kaipaatko selkeitä sisältöjä ja näyttävää ilmettä? Unfairilta saat koko paketin – ota yhteyttä ammattitaitoiseen talliimme!

Kirjoittaja

Vilma Flinkman

Kilpailuhenkinen tiimipelaaja, jolta löytyy kädestä kynä ja kaulasta kamera. Hengittää tarinoita ja sosiaalista mediaa. Innostuu helposti ja uskoo, että itseänsä ei pidä ottaa liian vakavasti.