Siirry sisältöön

From Unfair with love – Tallin uusimmat tulokkaat ystävänpäivätentissä

Vuoden alussa Unfairin porukka kasvoi 15-henkiseksi, kun tallissa aloitti kolme uutta lämminveristä: Jenni, Mikko ja Laura. Kolmikko haastettiin tenttaamaan toisiaan, ja vastauksissa vilisivät niin seriffit, arkeologia kuin Peppi Pitkätossukin.

Laura Kaisto ja Jenni Hallapuro Unfair

Kuva: Vilma Flinkman

Ystävänpäivän kunniaksi Unfairin uudet vahvistukset Jenni Hallapuro (kuvassa oikealla), Mikko Malmivaara ja Laura Kaisto esittivät toisilleen kysymyksiä markkinoinnista ja vähän muustakin. Kuvauspäivänä Mikko oli kotona potemassa flunssaa, mutta liitettiin näppärästi sieltä mukaan.‍

Projektipäällikkö Jenni, miten osaamisesi tulee näkymään Unfairilla?

Mukanani tuon tuulahduksen raikkaita ideoita ja kokemusta tapahtumamarkkinoinnista ja F2F-markkinoinnista. Olen suunnitellut ja tuottanut useita kaupallisia tapahtumia, ja tyyppinä olen varsin järjestelmällinen. Kehitän mielelläni uutta, mutta kaiken ei aina tarvitse olla suurta ja mahtavaa – pienikin twist riittää!

Mikä saa sinut syttymään markkinoinnissa?

Markkinointi on elämyksiä ja kokemuksia. On ihan superia, kun kotisohvallakin saattaa yhtäkkiä syttyä idealamppu pään päällä. Töissä on parasta, kun jokaisesta tyypistä napataan omat vahvuudet, lyödään ne samaan pataan ja annetaan muhia. Niin luodaan asiakkaalle wow-fiilis.

Mitä tekisit, jos saisit 3000 euroa yllättäen puhtaana käteen?

Matkustaisin Egyptiin tekemään historiallisen ja arkeologisen löydön, hankkisin Shih tzu -koiranpennun (ehkä kaksi.. tai miksei kolmattakin!) ja järjestäisin lomareissun mummille ja muulle perheelle. Riittääkö näihin kaikkiin kolme tuhatta?

Konseptisuunnittelija Mikko, miten rikastutat osaamisellasi Unfairin huippuporukkaa?

Urani aikana olen ehtinyt tekemään kaikenlaista ja asumaan eri puolilla palloa. Kokemusta on kertynyt muun muassa teknologiateollisuudesta, konferenssiesiintymisistä sekä yrityksen kasvattamisesta start upista menestykseen. Kv-osaamiseni ja 20 vuotta toisella puolen pöytää markkinoinnin ostajana pääsevät parhaiten esiin Unfairin asiakkaiden kanssa työskennellessä.

Jos olisi pakko valita, mikä olisi mottosi vuodelle 2018?

Lukeminen on kuin lataisi softapäivityksen aivoillesi.

Jos sinun tulisi laulaa yksi laulu asiakastilaisuudessa, mikä se olisi ja miksi?

En juurikaan epäile laittaa itseäni likoon. Siksi riipaisisin kylmiltään ensimmäisen säkeistön ja kertsin Peppi Pitkätossusta!

AD-assistentti Laura, miten päädyit hakemaan Unfairille?

Unfair on eteenpäin suuntaava markkinointitoimisto, jossa on huikea meno. Loppuvuodesta tämä mahdollisuus osui eteeni, eli sanotaan vaikka, että universumi kuuli pyyntöni ja siksi olen täällä.

Työhösi kuuluu graafinen suunnittelu. Kuinka saat luovuuden syttymään mahdollisesti kiireisenä työpäivänä?

Musiikki on paras tapa saada luovuus lentoon. Välillä on myös toimiva ratkaisu vetää hetki happea ja tehdä jotain ihan muuta.

Mikä on suosikkisi lautapeleistä ja miksi?

Western-teemainen Bang! on ikisuosikkini. Siinä ei tosin ole pelilautaa, joten onkohan se edes lautapeli? Se on sopivan helppo oppia ja superhyvä seurapeli. Vinkkinä: älkää istuko mielitiettynne vieressä pelatessa. Siitä seuraa helposti perheriita.

Kirjoittaja

Riikka Kämppi

Valoisa viestinnän osaaja, joka vie asioita eteenpäin ja etsii loppuun asti ratkaisuja. Handlaa ison kuvan mutta viilaa vikkelästi pilkkua. Kirjoittaa gradua johtamisesta ja uskoo vuorovaikutuksen voimaan.