Siirry sisältöön
Case         Viestintä

Grundiumin jättirahoitus sai arvokasta näkyvyyttä Euroopasta Aasiaan

Kamerateknologiayritys Grundium julkisti vastaanottamansa kahden miljoonan euron sijoituksen marraskuussa Slushissa. Unfairin laatiman tiedotteen avulla uutinen sai näkyvyyttä Kiinassa asti.

Grundium sai Slushissa miljoonarahoituksen

Kuva: Juha Alakarhu

Tamperelainen Grundium on muutamassa vuodessa noussut multikamerakuvantamisen huippufirmaksi globaalissa mittakaavassa. Yrityksen uusin tuote, ainutlaatuinen mikroskooppiskanneri, vakuutti kiinalaiset sijoittajat vuonna 2017.

– Kesällä saimme tiedon, että kiinalainen Ascend Capital Partners sijoittaa kaksi miljoonaa euroa yritykseemme, vuonna 2015 Grundiumin yhdessä Janne Haaviston ja Kimmo Alasen kanssa perustanut toimitusjohtaja Mika Kuisma kertoo.

Entisten Nokia-insinöörien vastaanottama jättirahoitus julkistettiin kasvuyritystapahtuma Slushissa marraskuussa. Uutisen saattaminen suuren yleisön tietoisuuteen onnistuneesti oli Grundiumille tärkeää, ja ennen h-hetkeä Kuisma otti yhteyttä Unfairiin.

Nopea sukellus suoraan bisneksen ytimeen 

Kuisman yhteydenoton jälkeen Unfairin copywriter-tiimi kääri hihat ja alkoi hioa tiedotteen kärkeä. Kuismaan teki vaikutuksen tehokas toiminta lyhyessä ajassa.

– Uutisoinnissa halusimme tuoda uutta huipputuotetta esiin, ja siinä onnistuttiin hienosti. Ensisijaisesti laite on tarkoitettu patologien työkaluksi, ja tämän ympärille Unfair kokosi tiedotteeseen yleistä faktatietoa toimialan haasteista ja digitalisaation tarpeesta, Kuisma kertoo.

Tiedotteen kirjoittamisen lisäksi Unfair ohjeisti Grundiumia median yhteydenottoja varten, jotta kamerateknologian huippuosaajien oli helppo valmistautua kertomaan aiheestaan lehdistölle.

Laajaa kansainvälistä näkyvyyttä

Sekä englanniksi että suomeksi tehty tiedote sai näkyvyyttä kotimaan ja Euroopan lisäksi Kiinassa asti. Muun muassa EU-Startups, Tech.eu, Aamulehti ja Talouselämä kirjoittivat uudesta sijoituksesta.

– Uutisoinnin myötä olemme saaneet kansainvälistä näkyvyyttä, sijoittajakontakteja sekä kutsuja erilaisiin toimialan tilaisuuksiin ja konferensseihin. Uutinen on antanut meille uskottavuutta ja olemme näyttäneet sitä myös yhteistyökumppaneillemme, Kuisma kertoo.

Aiemmin Unfair on avittanut Grundiumia ydinviestin kiteyttämisessä ja uudistanut yrityksen verkkosivut. Markkinointitoimisto saa Kuismalta kehuja oikeisiin asioihin keskittymisestä.

– Uutisoinnissa tiedotteen kärjen pitää olla sen arvoinen, että siitä voidaan tehdä uutinen. Tiedotteen taidokkaan kirjoittamisen lisäksi Unfair tarjosi arvokasta apua pääviestin kirkastamiseen. Vaikka havahduimme uutisointiin vasta juuri ennen tapahtumaa, sai Unfair homman pakettiin parissa päivässä.


Onko yritykselläsi kiinnostava tuote tai ajankohtaisia aiheita uutisoitavaksi? Ota yhteyttä Unfairin osaavaan tiimiin, nostetaan yhdessä uutisesi esiin!

Kirjoittaja

Riikka Kämppi

Valoisa viestinnän osaaja, joka vie asioita eteenpäin ja etsii loppuun asti ratkaisuja. Handlaa ison kuvan mutta viilaa vikkelästi pilkkua. Innostunut uuden ajan johtamisesta ja kynäillyt siitä myös gradunsa.