Siirry sisältöön
BehindUNFAIR         Viestintä

Behind the scenes: Markkinointi-
toimiston normipäivä

Naurunremakoita, dediksiä ja onnistumisen iloa. Millaista on arki liinin markkinoinnin toimistossa?

Unfairin toimiston porukka istumassa

Tiedustelin jokin aika sitten tuoreelta viestinnän harjoittelijaltamme Lotalta, miltä Unfairin meininki näyttää ulospäin – uudet työntekijät kun tuppaavat bongaamaan arvokkaita asioita ennen solahtamistaan sisään firmaan.

Lotta vinkkasi, että voisimme avata vielä lisää tallimme arkea. Pointti oli paikallaan, sillä Unfairin missio, markkinoinnin huipputalli, toteutuu juuri päivittäisessä työssä ja jokaisen unfairilaisen asenteissa.

Millainen on siis toimistomme normipäivä?

Prokkista, prokkista

Unfairilla paiskii töitä 16 ammattilaista kirjoittajista digimarkkinoijiin, visuaalisen suunnittelun osaajiin, koodareihin ja strategiataitajiin.

Tallimme arki on kymmenien samanaikaisten projektien värittämää: työn alla on asiakkaille esimerkiksi nettisivuja, workshopeja, esitteitä, artikkeleita, digikampanjoita ja presentaatioita. Töihin ja tietokoneen syövereihin uppoudutaan välillä luurit päässä, välillä napataan porukka kasaan ideoimaan uutta.

Asiakastöiden lisäksi pyöritetään Unfairin omia viikkopalavereita, HR:ää, sisäistä ja ulkoista viestintää, toiminnan kehittämistä ja jokatiistaisia aamupaloja.

Muuttuvien tilanteiden ja pikaisten pyyntöjen keskellä ei hommia kannata maanantaisin suunnitella turhan tarkkaan – viikko ei kuitenkaan tule menemään yhtään niin kuin on ajatellut.

Tiimiltä tukea työhön

Toimiston korkeissa huoneissa kaikuu useimmiten nauru, joskus ärräpäät ja epätoivo. Ajoittain työntekoa säestävät myös Mörrin haukkuminen ovikellolle, Slackissa linkatut meemit ja Lidlistä pikaisesti haetut valmiskeitot ennen seuraavan palaverin alkua.

Unfairin menestyksen salaisuutena onkin aitous. Hommia tehdään väliin hiki hatussa, mutta suurella sydämellä huumoria unohtamatta. Työntekijöitä myös muistetaan: kaikilla unfairilaisilla on käytössään oma henkilökohtainen budjetti hyvinvointia varten, ja toukokuun lopussa lennämme koko porukka Barcelonaan kiitoksena viime vuodesta.

Kun dedikset painaa päälle ja eteen tulee yllättäviä tilanteita, tiedämme, että muu porukka tsemppaa ja auttaa eteenpäin. Hanskoja ei heitetä tiskiin vaan hommia tehdään yhdessä siihen asti, että onnistutaan.

Ja niitä hetkiä onneksi riittää. Joulukuussa yksi asiakkaistamme poistui workshopista niin perin pohjin onnellisena, ettei olisi tohtinut joululahjaakaan ottaa mukaan. Asiakkaan tyytyväisyys onkin yksi arjen onnistumisen mittareista ja syistä, miksi tätä hommaa tehdään.

Toimiston meiningin tiivistäminen yhteen blogikirjoitukseen on aika mission impossible. Vähän lisäapuja voi olla viime syksynä kuvaamastamme rekryvideosta, kuukauden unfairilainen -artikkeleista, Facebook Live -lähetyksistä ja uutiskirjeistä, jotka voit tilata postiisi sivun alalaidasta. Pysy taajuudella ja laita toiveita sisällöistä tulemaan!

Kirjoittaja

Riikka Kämppi

Valoisa viestinnän osaaja, joka vie asioita eteenpäin ja etsii loppuun asti ratkaisuja. Handlaa ison kuvan mutta viilaa vikkelästi pilkkua. Innostunut uuden ajan johtamisesta ja kynäillyt siitä myös gradunsa.