Siirry sisältöön
Case         Digi         Konsepti         Some         Video         Web

Unfair vei Meripelastusseuran markkinoinnin uusille vesille

Meripelastusseura kaipasi pitkäjänteistä ja suunnitelmallista linjaa Trossi-jäsenpalvelunsa markkinointiin. Yhteistyö Unfairin kanssa on tuottanut järjestölle runsaasti lisänäkyvyyttä ja kasvattanut Trossin jäsenmäärää.

Meripelastusseura on vapaaehtoistoiminnalle perustuva meri- ja järvipelastusyhdistysten keskusjärjestö. Sen päätehtävä on auttaa merihätään joutuneita rannikolla ja sisävesillä sekä pyrkiä parantamaan veneilyturvallisuutta.

Vuoden 2016 loppupuolella Meripelastusseura kaipasi Trossi-jäsenpalvelunsa markkinointiin uutta suuntaa ja kääntyi Unfairin puoleen.

– Etsimme pitkäaikaista mainostoimistokumppania ja Unfair vaikutti jo silloin tehtävään sopivalta, kertoo Meripelastusseuran tiedotuspäällikkö Sadri Wirzenius.

Tuloksia tiiviillä yhteistyöllä

Markkinointia lähdettiin kirkastamaan yhteisellä strategia-workshopilla ja Unfairin toteuttamalla sidosryhmäkyselyllä. Päämääräksi muodostui tavoittaa veneilijät ympäri Suomen, jotta yksikään veneilijä ei lähtisi laineille ilman Trossi-jäsenyyttä. Suunnitelmien pohjalta Unfairin tiimi rakensi Trossille laskeutumissivun, johon tiivistettiin Trossin myyntivaltit.

– Laskeutumissivu onnistui sekä visuaalisesti että toiminnallisesti. Olimme tyytyväisiä työn laatuun ja erityisesti Unfairin iloiseen porukkaan, joten päätös jatkaa yhteistyötä oli helppo, Wirzenius sanoo.

Antoisan alun jälkeen työtä laajennettiin jäsenpalvelusta Meripelastusseuran oman markkinoinnin tarpeisiin. Kaiken kaikkiaan yhteistyö on poikinut tuloksellisesti neljä videota, blogikirjoituksia, some-mainontaa ja messuosaston.

– Unfairilaiset ovat selkeästi ammattilaisia. Työt on tehty hyvin ja aikataulussa, ja yhteistyö on alusta lähtien ollut myös hauskaa!

Uutta tuulta markkinoinnin purjeisiin

Nyt Meripelastusseuran ja Unfairin yhteistyö on jatkanut tuottoisaa taivaltaan jo puolitoista vuotta. Tänä aikana Meripelastusseuran ja Trossin tietoisuus veneilijöiden keskuudessa on lisääntynyt ja Trossi-jäsenyyksien määrä kasvanut.

Tämän vuoden yhtenä tavoitteena on viedä Trossin some- ja display-mainonta entistä isommille vesille, tavoitella uusia kohderyhmiä, lisätä mittarointia ja luoda uudenlainen tapahtumakonsepti.

– Edessä on kivoja suunnitelmia ja odotukset ovat korkealla.  Olemme iloisia löydettyämme meille sopivan, pitkäaikaisen yhteistyökumppanin, Wirzenius sanoo.

Wirzenius kehuu yhteistyön joustavuutta ja suosittelee Unfairia lämpimästi myös muille järjestöille. Meripelastusseuran markkinoinnin linja on kirkastunut ja seura on saanut vakiintuneita työvälineitä käyttöönsä.

– Trossi-markkinointimme on entistä suunnitelmallisempaa. Emme enää tee vain yksittäisiä kampanjoita vaan pitkäjänteistä markkinointia, mikä on toimintamme kannalta tärkeä asia.


Etsiikö järjestösi uutta suuntaa ja tuoreita ideoita markkinointiin? Ota yhteyttä Unfairin ammattitaitoiseen porukkaan!

Kirjoittaja

Lotta Heikkinen

Unfairin uusi copywriter-harjoittelija käy uusiin haasteisiin innolla ja näkee vuorovaikutuksessa vain mahdollisuuksia. Kohdentaa sydämellään ja tekee sanoista tuloksellista taidetta.