Siirry sisältöön
Case         Konsepti         Print         Strategia

Lappsetin kansainvälistä kasvua rakennetaan tunnistettavalla brändillä

Lappset Group Oy on ponnistanut Rovaniemeltä maailmalle. Yhteistyö Unfairin kanssa syntyy kovasta luotosta tyyliin ja tekemiseen.

Lappsetin strateginen kumppani

Luultavasti jokainen suomalainen on joskus törmännyt Lappsetin leikki- ja urheilupaikkavälineisiin esimerkiksi tutun koulun pihassa, kauppakeskuksessa tai puiston liikunta-alueella. Rovaniemellä perustetulle yritykselle oli kuitenkin selvä juttu jo 70-luvulla, että kasvua lähdettäisiin hakemaan kansainvälisiltä markkinoilta.

– Olemme saavuttaneet sen aseman, minkä halusimmekin. Lappset on yksi suurimmista alan toimijoista Euroopassa, sanoo Lappsetin markkinointi- ja innovaatiojohtaja Hannu Ylinenpää.

Kuin oman markkinointiosaston jatke

Lappsetin leikin ja liikunnan elämyksiä pääsevät kokemaan kaiken ikäiset useilla eri mantereilla, aina Amsterdamista Australiaan. Nyt tätä kansainvälistä asemaa lähdetään vahvistamaan entisestään, ja matkassa on mukana myös Unfair, jonka kanssa työskentelystä Lappsetilla on jo ennestään onnistuneita kokemuksia.

– Unfairilla on ymmärrys meidän bisneksestä ja tarpeista. Lopputulos on toivotun mukainen ja olemme tykänneet yhteistyöstä hyvin paljon, kertoo Ylinenpää.

Unfair toimii Lappsetin kumppanina uusien konseptien kansainvälisissä lanseerauksissa, tapahtumamarkkinoinnissa sekä markkinointimateriaalien suunnittelussa ja toteutuksessa. Pitkän yhteistyön myötä Lappsetin luottopelaajaksi on muodostunut Unfairin AD Henkka, jota Ylinenpää kuvailee suorastaan markkinointiosaston jatkeeksi.

Tunnistettava brändi tuotteesta riippumatta

Kansainvälisen konsernin kanssa työskenneltäessä avainasemassa on hallita brändin tietynlainen tunnistettavuus kaikissa eri tuoteperheissä. Tämä vaatii kovaa luottoa yhteiseen tekemiseen ja tyyliin. Lappsetin kotimaan markkinointipäällikkö Eveliina Salmivuoren mukaan sitä löytyy.

– Unfairilla osataan rakentaa useasta brändistä hyvin yhteen sulautuva kokonaisuus. Henkka on niin taitava visualisoimaan ja keksimään, että hänelle uskaltaa antaa vapaat kädet, Salmivuori kertoo.

Joskus tarvitaan tarkkaan konseptoitua muotokieltä ja joskus taas luovempaa ja innovatiivisempaa kokeilua. Unfairin tiimiltä onnistuvat molemmat.

–Pientä yllätystä tulee aina, mikä on vain positiivinen juttu. Unfairilla osataan myös kokeilla rajoja, Hannu Ylinenpää summaa lopuksi.


Haluatko yrityksesi kanssa valloittaa Suomen markkinat vai halajatko kansainvälisille vesille? Me tulemme avuksesi! Ota yhteyttä huipputiimiimme.

Kirjoittaja

Vilma Flinkman

Kilpailuhenkinen tiimipelaaja, jolta löytyy kädestä kynä ja kaulasta kamera. Hengittää tarinoita ja sosiaalista mediaa. Innostuu helposti ja uskoo, että itseänsä ei pidä ottaa liian vakavasti.