Digitaalisella markkinoinnilla kasvua kansainvälisille markkinoille

Kun Avant Tecno kaipasi kumppaniksi kansainvälisen digimarkkinoinnin osaajaa, Unfairilla käärittiin hihat.

Avant Tecnolla ja Unfairilla on samanlaiset arvot, kuten asiakaslähtöisyys. Vielä tärkeämpää kuitenkin on, että työn tekemisen tapa ja henkilökemiat kohtaavat. Meidän on helppo esittää ajatuksia ja toiveita, ja unfairilaiset sitten komppaavat tai haastavat. Kaikilla on ‘kädet saveen’-asenne ja se on todella hyvä.”

Ella Huilla
MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ, AVANT TECNO

Avant Tecnon pienkuormaajat tunnetaan ympäri maailman. Yrityksellä on tehdas Ylöjärvellä, myyntiyhtiöt USA:ssa, Saksassa ja Isossa-Britanniassa sekä maahantuojia kymmenissä maissa.

Olemme löytäneet kumppanin, jonka kanssa yhteistyö toimii ja on tehokasta. Luotamme siihen, että pää tietää, mitä kädet tekevät – ja toisin päin.”

Kustannustehokkuutta ketterillä kokeiluilla

Ellan mielestä on tärkeää, että yrityksissä tunnistetaan, mikä on järkevää tehdä itse ja mikä ulkoistaa. Yhteistyön aluksi Avant ja Unfair määrittelivät yhdessä, miten digitaalinen markkinointi saadaan parhaiten tukemaan yhtiön strategiaa ja kasvutavoitteita. Avantin kohderyhmät ovat eri maissa erilaisia, joten haasteena on markkinointiviestinnän säilyttäminen yhtenäisenä ja kustannustehokkaana kunkin markkinan erityispiirteet huomioiden.

Ratkaisu löytyi liinin markkinoinnin perusfilosofiasta “Build – Measure – Learn”. Aluksi uusia toimintatapoja testataan Suomessa ja USA:ssa, minkä jälkeen parhaat opit skaalataan kaikille markkina-alueille.

Unfairilaisten kanssa olemme saaneet sekä omien että kansainvälisten maayhtiöidemme kanavat toimimaan aiempaa tehokkaammin.”

Syvempää asiakasymmärrystä ja laadukkaampia liidejä markkinoinnin automaatiolla

Avantilla katsotaan aina eteenpäin ja kehitetään toimintaa rohkeasti. Markkinoinnin automaation avulla saadaan lisää tietoa potentiaalisista asiakkaista ja pystytään tarjoamaan sivuston käyttäjille juuri heidän kaipaamaansa informaatiota. Hubspot-työkalun avulla Avant pystyy käyttämään markkinointibudjettinsa tavalla, joka tukee liiketoimintaa parhaiten. Virallisena Hubspot-partnerina Unfair on Avantin myynnin ja markkinoinnin tukena aina käyttöönotosta automaatiopolkujen suunnitteluun ja toteutukseen. Tarvittaessa copy-tiimistä löytyy apukäsiä myös itse sisällöntuotantoon.

Myös hakukonemarkkinointikampanjat rakennettiin uudestaan, jotta yritys tavoittaa oikeat kohderyhmät etenkin USA:n markkinoilla entistä paremmin. Konsernin ja myyntiyhtiöiden Google Analytics -tilien selkiyttäminen ja seurannan tehostaminen Data Studion avulla tuottavat nyt Avantille oikeaa ja ajantasaista tietoa markkinoinnin toimivuudesta.

Arvostamme, että Unfair kiinnittää huomiota siihen, miten asioita voidaan tehdä entistäkin paremmin ja mikä on paras tapa niiden toteuttamiseen. Aloitteen ei tarvitse tulla meiltä, vaan kehitystyö on aidosti molemminpuolista.”

Yksi kone – yli 200 työlaitetta

Avant Tecno on valmistanut pienkuormaajia vuodesta 1991 alkaen. Yrityksen moderni ja pitkälle automatisoitu tehdas sijaitsee Ylöjärvellä ja myyntiyhtiöt Saksassa, Isossa-Britanniassa sekä USA:ssa. Maahantuontikumppaneita Avant Tecnolla on lähes 60 maassa. Avantin yli 200 erilaista työlaitetta mahdollistavat kuormaajan käytön hyvin erilaisissa töissä.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Juuso Koivuniemi

digistrategi

+358 40 524 7967

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta