Baronan mainoskuvitusta

Barona Group

Design Sprint – Myyntipitch ja markkinointimateriaalit tikkiin viikossa

Työpäivää

5

Palvelukuvausta

8

Barona Group on tulevaisuuden työelämän ja henkilöstöratkaisujen moniottelija, joka tuottaa nopealla sykkeellä uusia tuotteita ja palveluja. Yli kymmenellä eri toimialalla vaikuttava konserni halusi oppia kommunikoimaan palveluistaan paremmin ja testaamaan uusia konsepteja ketterämmin.

”Laskin, että koko konsernin palvelukuvausten päivitys olisi vienyt kerralla kuusi kuukautta, jonka jälkeen olisi saanut aloittaa taas alusta.”

Anna Jalonen, markkinointipäällikkö

Työskentelymenetelmänä tehokas Design Sprint

Koska markkinoinnilla oli jatkuva pula ajantasaisista ja tyylikkäistä myyntimateriaaleista, sovelsimme työskentelymallin Google Venturesin kehittämää ketterää Design Sprinttiä. Menetelmä perustuu viiteen intensiivisen työskentelypäivään ja sen tavoitteena on tiivistää kuukausien työ yhteen viikkoon.

Ensimmäiseksi vedimme myyjille tehokkaan pitching-valmennuksen sekä tiiviit One-on-one -sparraukset, joiden pohjalta kiteytimme uudet palvelukonseptit ja niiden kilpailuedut helposti ymmärrettävään muotoon. Lopuksi AD-tiimimme visualisoi näyttävät myyntipresentaatiot testattaviksi omalla henkilöstöllä ja asiakkailla.

Yhdessä tekeminen tuottaa pitkäikäistä arvoa

Koska työ tehtiin tiiviisti yhdessä myyjien kanssa, konsepti toimi samalla tehokkaana tuotekoulutuksena ja esiintymisvalmennuksena. Uudet palvelut koeponnistettiin asiakkaille ja omalle henkilöstölle suunnatussa lanseeraustilaisuudessa, jossa esitetyt pitchaukset myös videoitiin. Näin  tapahtuma tuotti samalla kertaa mainiota myyntikoulutusmateriaalia pitkälle tulevaisuuteen.

"Unfairin osalta liinin markkinoinnin lupaus on selvästi lunastettu. Asioita tapahtuu äärimmäisellä ammattitaidolla, nopeasti ja järkevillä kustannuksilla. Kaikkien palvelukuvausten päivitys olisi vienyt kerralla kuusi kuukautta, jonka jälkeen projektin olisi saanut aloittaa taas alusta. Unfairin kanssa oli helppoa työskennellä, meillä yhdistyy sama arvomaailma sekä tekemisen syke. Heti kättelyssä tuli tunne, että Unfair ymmärtää meidän ekosysteemiä."

Anna Jalonen

markkinointipäällikkö

Baronan työhyvinvointi sivuston desktop näkymä

Rohkeiden yritysten yhteisö

Barona Group on suomalainen, useilla työelämään liittyvillä toimialoilla vaikuttava yritysyhteisö. Konserni keskittyy työelämää palvelevan Baronan lisäksi teknologia-alaan sekä sosiaali- ja terveysalan palveluihin. Vuonna 1999 perustettu Barona Group toimii yhdeksässä maassa, ja se työllistää yli 5 000 työntekijää.

Baronan uutta graafista aineistoa
Baronan header Baronan kuvitusta