Suomen Meripelastusseura etsi markkinointiin uutta suuntaa ja pitkäaikaista mainostoimistokumppania. Vapaaehtoistoimintaan perustuva meri- ja järvipelastusyhdistysten keskusjärjestö kaipasi apua ja suunnitelmallisempaa otetta tunnettuuden parantamiseen sekä Trossi-jäsenpalvelunsa markkinointiin. No eihän näin hyvälle asialle voi sanoa muuta kuin ”Kyllä kapu, messissä ollaan!”.
”Markkinointimme on entistä tavoitteellisempaa ja suunnitelmallisempaa, mikä on toimintamme kannalta tärkeä asia.”
Sadri Wirzenius, tiedotuspäällikkö
Build, measure, learn – eli testaa, mittaa ja opi!
Yhteistyö käynnistettiin kartoittamalla ja kuuntelemalla korvat höröllään veneilijöiden, veneseurojen ja muiden tärkeiden sidosryhmien toiveita ja tarpeita. Haastatteluihin pohjaten työstimme monikanavaisen markkinointistrategian ja hahmottelimme alustavan konseptin.
Kampanjaidea testattiin ensin kevyesti liinin markkinoinnin hengessä. Kohdensimme digikanavissa erilaisia sisältöjä eri kohderyhmille ja seurasimme silmä kovana analytiikasta, millainen viestikärki tuottaa parhaan tuloksen. Kun killericombo lopulta löytyi, kampanja skaalattiin asteittain niin printtiin, digiin, tv-mainontaan kuin tapahtumamarkkinointiin.