Pancho Villa

Ravintolaketjun viisivuotissuunnitelma viestitään yhdellä kuvalla

Meksikolaisen ruuan franchising-ravintolaketju Pancho Villa kaipasi uusia strategisia suuntaviivoja kasvunsa tueksi. Ilman selvää yhteistä suuntaa laajan franchising-ketjun johtaminen vaikeutuu. Strategiakuva ja -tarina tiivistivät yrityksen viisivuotissuunnitelman mieleenpainuvaksi kokonaisuudeksi, jonka avulla ketju sai uutta puhtia toimintansa kehittämiseen.

”Halusimme löytää itsellemme vahvan mission, jota lähteä toteuttamaan seuraavan viiden vuoden aikana. Toivoimme sen tueksi strategiakuvaa, jonka avulla kertoa tavoitteistamme henkilöstölle”
Teemu Vanharanta, operatiivinen johtaja

Pancho Villan kanssa Unfair karautti Seinäjoen luonnonkauniiseen Lumolinnaan, jossa miellyttävä paikka, hyvä ruoka ja tekemisen meininki antoivat osallistujille rennot puitteet strategiatyöhön. Lumolinnassa ideoita heiteltiin päivän aikana ahkerasti ja keskustelu eteni luontevasti.

”Oman strategian tiivistäminen ja tarinallistaminen omin voimin on usein haastavaa. Asioita katsoo helposti liian läheltä ja totuttujen suodattimien läpi.”

Asiakkaan vetäytyessä illan viettoon unfairilaiset jatkoivat työtä yön pimeisiin tunteihin asti, kunnes kuva oli valmis esitettäväksi aamun valjetessa. Kuvan ja tarinan lisäksi asiakas saa kotiin viemisiksi road mapin ja vinkkilistan, joiden avulla strategiakuva on helppo viestiä edelleen henkilöstölle ja sidosryhmille.

”Nyt työntekijöiden on helppo nähdä ja ymmärtää, mikä on johtava ajatuksemme toimintamme takana, mitä haluamme olla ja miten pääsemme tavoitteisiimme. Olemme hyvin tyytyväisiä lopputulokseen.”

"Päivän lopussa näki, kuinka jokainen paikallaolija oli antanut kaikkensa. Jokaiselta tiimimme jäseneltä löytyy vahvaa ammattitaitoa ja kun se kaikki taito tuodaan yhteen, saadaan aikaan hienoja asioita. Bootcampilla kehittynyt kuningasidea nostettiin lopulta koko ketjun uudeksi sloganiksi."

Teemu Vanharanta

operatiivinen johtaja