Soldem

Mediaviestintä – Toivottuja tuloksia viestinnän sparrauksen avulla

Unfair toimii myynnin monitoimitalo Soldemille sparraajana niin liiketoiminnan kuin viestinnän eri osa-alueilla. Soldemin ja Unfairin pitkäaikainen kumppanuus on alkanut jo Soldemin toimiessa nimellä Telecenter.

”Halusimme kumppanin, joka ymmärtää, keitä me olemme. Olemme voineet luottaa Unfairin näkemykseen, mitkä ovat niitä timantteja, joilla kannattaa tehdä ulostuloja.”
Veera Lehtismäki, toimitusjohtaja

Brändityön avulla kiinnostavia kärkiä viestintään

Yksi osa kumppanuuttamme on Soldemin brändin kehittäminen. Brändityö aloitettiin syksyllä 2019, kun yritys oli kantanut uutta nimeään vasta varsin lyhyen ajan.

”Oli alusta asti selvää, että juuri Unfair lähtee tekemään brändäystämme. Emme halunneet ottaa riskiä, että olisimme markkinointitoimistollemme pikkuprojekti muiden joukossa. Tiesimme, että Unfairilta saamme täyden keskittymisen ja aidon halun tehdä meille hyvä lopputulos.”

Brändäys aloitettiin yhteisellä workshopilla, jossa pääosassa oli yrityksen strategian kirkastaminen. Unfair kiteytti Soldemin ydinviestit message houseen, joka on tehokas tuki viestinnälle. Työn aikana nousi esiin, että Soldemilla on paljon kiinnostavaa viestittävää ja tiedotettavaa.

Yhteistyömällina sparraus

Soldemilla ollut viestinnän haaste on monelle yritykselle hyvin tuttu. Omasta yrityksestä ja itselle tutulta toimialalta on haastavaa tunnistaa aiheet, jotka kiinnostavat yleisöä ja toimittajia.

Viestinnän tueksi olemme jatkaneet hyväksi havaittua sparrausmallia. Soldem saa Unfairilta tukea viestinnän kärkien löytämiseen sekä kanavakohtaiseen ideointiin, jonka jälkeen Soldemilla viedään asiaa itse eteenpäin. Niin mediatiedotteet kuin blogitekstit käyvät tarvittaessa vielä Unfairin pöydällä, jolloin kulmia hiotaan timantiksi.

”Arvostan, ettei Unfairilla ole pelätty haastamista. Tekemisemme kyseenalaistaminen on laittanut meidät todella työstämään asioita eteenpäin.”

Yhteistyömalli toimii hienosti; Soldem on saavuttanut upeita tuloksia ulostulojensa myötä. Esimerkkinä keväällä 2020 Aamulehden juttu, joka nostettiin etusivulle asti. Lehtismäen mukaan Soldemin nimi on selkeästi tavoittanut ison yleisön, mikä on näkynyt myös rekrytointien määrässä vuoden ensimmäisen puolikkaan aikana.

“Unfair sai meidät uskomattoman hienosti yhteen meille tärkeimmistä medioista, ja juttu oli parempi kuin uskalsin edes odottaa. Siinä nousi esille toivomamme näkökulma: nuorten johtamisen ja etätyön asiantuntijuus. Uutisen julkaisun jälkeen meillä näkyi iso piikki rekrysivujen katselumäärissä ja yrityksen palvelut-sivulla, joten saimme juuri tavoitteidemme mukaista näkyvyyttä.”

Yhteinen brändityö jatkuu vielä myös muille osa-alueille. Seuraava vaihe viestinnän toimien kulkiessa rinnalla on uusi, työnhakijoita paremmin palveleva verkkosivusto.

”Ulkopuolinen reflektointi on ollut todella arvokasta, sillä viestinnän kiteyttäminen itse on ollut välillä hyvin haastavaa. Kumppanuus pitää meidät oikealla polulla, jotta noudatamme suunnitelmaa eikä toimintamme ole pirstaleista. On hienoa saada mielipiteitä siihen, mihin meidän kannattaa käyttää oma aikamme!”

Veera Lehtismäki

toimitusjohtaja

Myynnin monitoimitalo täynnä onnellisia kohtaamisia

Soldemilla on yli 15 vuoden laaja-alainen ja vahva kokemus myynnin tekemisestä kuluttajille sekä yrityksille. Yrityksen matka alkoi puhelinmyynnin parissa, mutta nykyään myyntiä tehdään useassa eri myyntikanavassa. Soldemille myynti on paljon muutakin kuin vain kaupan tekemistä. Se on ihmisten kohtaamista – asiakkaan tarpeiden kuulemista ja niihin vastaamista.