Äänibrändi, joka erottuu ja kuulostaa omalta

Moni tunnistaa tv-mainosten jinglet tai yrityksen logoon liitetyt laulunpätkät. VTS-kodit halusi luoda tunnistettavan ja kokonaisvaltaisen audiobrändin, joka erottuu massasta ja kuulostaa omalta.

Lopputuloksesta tuli onnistunut etenkin siksi, että olimme kaikki koko ajan samalla aaltopituudella.”

Kirsi löövi
markkinointisuunnittelija, vts-kodit

Äänibrändäyksen tarkoituksena on varmistaa, että yritys paitsi näyttää, myös kuulostaa samalta kaikissa kanavissa ja kohtaamispisteissä. Uutta renessanssia elävän radiomainonnan ohella oman brändin mukaista ääntä hyödynnetään niin podcasteissa, videoissa, sovellus- ja näppäinäänissä kuin puhelinpalvelun odotusmusiikissa. Sen avulla on helppo luoda toivottua tunnelmaa myös myymälä- ja asiakastiloihin.

— Käytämme markkinoinnissamme niin radiota, videoita kuin sosiaalista mediaa, ja halusimme hyödyntää myös ääntä tukemaan näköaistin välittämää viestiä eri kanavissa asiakaspalvelutilanteet mukaan lukien. Olimme jo aiemmin toteuttaneet yhdessä 50-juhlavuotemme kunniaksi brändiuudistuksen, joten oli luontevaa jatkaa työtä yhdessä Unfairin kanssa, toteaa Kirsi Löövi, VTS-kotien markkinointisuunnittelija. 

Samaistuttava äänibrändi istuu yrityksen arvoihin ja strategiaan

VTS-kodeille oli tärkeintä, että niin asiakkaat kuin henkilöstö voivat samaistua uuteen äänibrändiin ja seistä sen takana. Niinpä audiobrändäys oli fiksuinta toteuttaa Liinillä Sprintillä, jossa työ edistyy nopeasti ja isokin määrä ihmisiä on mahdollista osallistaa mukaan.

– Keräsimme myös henkilökunnalta palautetta useaan otteeseen ja siinä korostuivat tutut adjektiivit, kuten kotoisa, luotettava, kodikas, raikas ja turvallinen. Sanat kuvastavat mielestäni hyvin kulttuuriamme, strategiaamme ja koko olemassaolomme tarkoitusta, sanoo Löövi. 

Liinin markkinoinnin hengessä äänibrändin keskeiset elementit, kuten muutaman sekuntin mittainen äänilogo, melodista tekstiä sisältävän jingle-sävelmä sekä helposti samaistuttava äänimaisema ja puheääni, vietiin heti käytäntöön radiomainoksen muodossa. 

— Valintojen tekeminen oli yllättävän vaikeaa, mutta tavoitteeseen pääsee, kunhan pitää kirkkaana mielessä mitä haluaa brändinsä edustavan, vinkkaa Löövi. 

Markkinoinnin ammattilaiset ja musiikkituottajat saman katon alla 

Unfairilla uskotaan avoimen ja rikastavan yhteistyön voimaan. Vaikka tallista oma house bändi löytyykin, musiikin sävellyksessä luottokumppani on samoissa tiloissa toimiva Trillionaire Productions. Yläkerran Ossi Riita ja Juha-Matti ”Juspe” Penttinen ovat tunnettu tuottajaduo lukuisten suomalaisten kärkiartistien takana.

Hyväksy evästeet statistics, marketing, jotta voit katsoa videon.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta