Strategia & Konseptointi / Branding & Design / Case

Case MOW Supernova:
Monikanavainen lanseerauskampanja kolmessa päivässä

Unfairin Liinissä Sprintissä uusi tuote tai palvelu saa ketterän lähdön. Viikon tehorutistuksen tuloksena asiakkaalla on pöydällään valmis mainoskampanja, verkkosivusto tai markkinointikonsepti. Tampereelle Ratinaan avattu MOW Supernova pääsi näkemään, mihin unfairilaiset pystyvät kolmessa päivässä.

Design Sprint on Google Venturesin kehittämä ketterä työskentelymalli, jonka ideana on tiivistää jopa kuukausien työ yhteen viikkoon. Menetelmää onkin perinteisesti totuttu hyödyntämään ohjelmistokehityksessä ja digitaalisten palveluiden suunnittelussa. Lean Marketing -filosofiallemme uskollisina olemme Unfairilla muokanneet menetelmästä toimivan työkalun myös markkinointiin. Liinistä Sprintistämme onkin lyhyessä ajassa muodostunut talliimme vakiintunut toimintatapa, jota hyödynnetään ahkerasti niin brändäyksessä, verkkosivuston uudistuksissa kuin konsepti- ja kampanjasuunnittelussa.

Monikanavaista markkinointiviestintää kustannustehokkaasti

Raikkaasta Liini Sprintti -ideasta innostui myös MOW Supernovan hub manager Katta Heikkilä. MOW (Mothership of Work) coworking hubit tarjoavat yrityksille joustavia ja yhteisöllisiä työ- ja kokoustiloja Tampereella ja Helsingissä.

– Olimme avaamassa uutta MOW Supernovaa Ratinan uuden kauppakeskuksen yhteyteen Tampereelle. Koska aikataulu oli tiukka ja kyseessä täysin uudenlainen konsepti, lanseeraukseen eivät olisi riittäneet perusturvalliset ratkaisut. Jos toimistolla on pokkaa tarjota valmista kampanjaehdotusta vain kolmen päivän rutistuksen jälkeen, on tekijöiden pakko olla tarpeeksi taitavia ja rohkeita tekemään juuri meidän näköistämme kamppista.

 Kampanjan päällimmäisenä tavoitteena oli nostaa MOWin tunnettuutta sekä houkutella ihmisiä vierailemaan ja tutustumaan toimintaan paikan päällä. Näkyvyyttä katukuvassa luotiin näyttävillä ulkomainoksilla, jotka sijoitettiin keskeisiin paikkoihin työmatkalaisten kulkureittien varrelle. Mukaan yhdistettiin strategisesti kohdennettua digimainontaa sekä F2F-promootiota vilkkaimpaan työliikenneaikaan. Onnistumisen mittareiksi asetettiin neuvottelutilojen varausasteen ja asiakasmäärien nousu sekä maksuttomat päiväpassit, joita pystyi tilaamaan helposti tekstiviestillä.

Parhaat timantit syntyvät paineessa

MOWin tapauksessa sprinttiin käytettiin normaalin viiden päivän sijaan vain kolme, joten paine oli tavallistakin suurempi. Unfairin luova tiimi panosti aikansa puhtaasti kampanjan suunnitteluun, ja asiakas oli koko ajan tavoitettavissa joko livenä tai luurin päässä. Näin keskusteluyhteys saatiin pidettyä avoinna, mikä mahdollisti nopean ja suoran palautteen molempiin suuntiin.

– Tiimi sai nopeasti juonesta kiinni ja pystyin alusta saakka luottamaan, että asiat menevät Unfairin käsissä oikeaan suuntaan. Rohkeista ideoista huolimatta punainen lanka säilyi johdonmukaisena koko työskentelyn ajan. Pisteet siitä – nukuin yöni hyvin.

Oli todella mahtava huomata, miten kampanja lisäsi näkyvyyttämme Tampereen katukuvassa ja lisäsi tunnettuumme yrityskentässä. Hyvin tehty työ näkyi selkeänä piikkinä asiakasmäärissä ja madalsi ihmisten kynnystä tulla tutustumaan meihin. 

 

Kiinnostuitko sprinttimallista? Kysy, miten saamme yhdessä aikaan suuria ihmeitä pienessä ajassa.