Onnistunut vuorovaikutus on yksi esihenkilön tärkeimpiä työkaluja. Sen avulla viestitään tavoitteista ja tehtävistä, rakennetaan avointa ja luottamukseen perustuvaa organisaatiokulttuuria sekä innostetaan ja motivoidaan työntekijöitä hyvään suoritukseen. Teoriassa vuorovaikutuksen tärkeydestä onkin helppo olla samaa mieltä, mutta mitä sitten tehdään, kun kiire ja stressi puskevat päälle?
Esihenkilön vuorovaikutustaidot -koulutus herättää osallistujat pohtimaan omaa vuorovaikutuskäyttäytymistä ja roolia esihenkilönä. Perehdymme siihen, millaisia vuorovaikutustaitoja esihenkilöt työssään tarvitsevat ja miten stressi hankaloittaa työyhteisön vuorovaikutustilanteita. Käytännönläheinen koulutus antaa apuja oman työyhteisön ja työn kehittämiseen sekä varmuutta hankalista tilanteista selviämiseen.
Koulutuksen sisältö
Koulutus räätälöidään seuraavista aiheista:
- Esihenkilön keskeisimmät vuorovaikutustaidot
- Sisäisen viestinnän kanavat ja keinot
- Omien vahvuuksien tunnistaminen ja hyödyntäminen vuorovaikutustilanteissa
- Empatia ja kuunteleminen
- Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
- Stressi vuorovaikutuksen heikentäjänä