Suurin osa hankkeista tähtää yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen. Se jää kuitenkin kaukaiseksi haaveeksi, jos tavoitteet ja tulokset eivät leviä hankehakemusta ja loppuraporttia pidemmälle. Viestinnällä on tärkeä rooli hankkeen onnistumisessa: vaikuttavuuden ohella se lisää hanketoiminnan läpinäkyvyyttä ja vuorovaikutusta sidosryhmien kanssa.
Unfairin koulutuksesta saat konkreettisia työkaluja, joiden avulla teet hankkeesi ja sen tulokset näkyväksi. Opit kirkastamaan hankkeen olemassaolon tarkoituksen, ydinviestit sekä asiakaspersoonat, joiden avulla teet houkuttelevaa ja kohderyhmääsi puhuttelevaa viestintää. Ymmärrät myös, miten viestinnän sisältöjen ja keinojen tulisi muuttua sitä mukaa, kun kohderyhmän tietämys hankkeestasi kasvaa.
Halutessasi koulutuksessa voidaan käsitellä myös mediaviestintää tai maksettua mainontaa digitaalisissa kanavissa.
SISÄLTÄÄ
- Why, how ja what – merkityksellisen viestinnän lähtökohdat
- Viestinnän kohderyhmät ja asiakaspersoonat
- Kohderyhmän mielenkiinnon herättävät ydinviestit
- Erilaiset viestintäpolut ja sisällöt niiden varrella
Koulutus voidaan toteuttaa eripituisina kokonaisuuksina tiettyjä teemoja painottaen. Koulutus sisältää paljon esimerkkejä elävästä elämästä, keskustelua sekä harjoituksia. Pyydä tarjous!