Kriisi on viestinnän tulikoe: parhaimmillaan kriisiviestintä pelastaa yrityksen maineen ja pahimmillaan tuhoaa sen. Etenkin uudenlainen mediayhteiskunta haastaa perinteisen tiedottamisen, sillä sosiaalisen median myötä kohut syttyvät ja leviävät nopeasti. Kriisi ei tule kello kaulassa, mutta kun poikkeustilanteisiin valmistautuu ennalta, reagointi tositilanteessa helpottuu.
Kriisiviestinnän koulutuksessamme opit suojaamaan organisaatiosi mainetta kohuilta ja kriiseiltä. Opit tunnistamaan vaaranpaikat ja toimimaan kriisin leimutessa kuumimmillaan. Lisäksi ymmärrät sosiaalisen median erityisvaatimukset kriisiviestinnälle sekä opit varautumaan myös modernin maailman uhkiin kuten informaatiovaikuttamiseen.
Koulutuksen sisältö
Koulutus voidaan räätälöidä seuraavista teemoista:
Ennakoiminen
- Kriisien ja kohujen välttäminen
- Omalle organisaatiolle tyypillisten riskien tunnistaminen
- Modernit uhkat kuten informaatiovaikuttaminen ja maalittaminen
- Kriisiviestintäsuunnitelma
Toiminta
- Viestinnän toimintamallit ja ajoitus kriisitilanteessa
- Median kohtaaminen
Jälkipyykki
- Viestintä kriisin jälkeen
- Tilanteen analysointi ja siitä oppiminen
Kriisiviestintä somessa
- Some – uhka vai mahdollisuus?
- Some-kohut ja mainekriisit
- Somen erityisvaatimukset kriisiviestinnälle
Koulutus voidaan toteuttaa eripituisina kokonaisuuksina tiettyjä teemoja painottaen. Koulutus sisältää paljon esimerkkejä elävästä elämästä, keskustelua sekä harjoituksia. Pyydä tarjous!