Kriisiviestintä

Onnistu kriisiviestinnässä

Kriisi on viestinnän tulikoe: parhaimmillaan kriisiviestintä pelastaa yrityksen maineen ja pahimmillaan tuhoaa sen. Etenkin uudenlainen mediayhteiskunta haastaa perinteisen tiedottamisen, sillä sosiaalisen median myötä kohut syttyvät ja leviävät nopeasti. Kriisi ei tule kello kaulassa, mutta kun poikkeustilanteisiin valmistautuu ennalta, reagointi tositilanteessa helpottuu.

Unfairin kriisiviestinnän koulutuksessa opit suojaamaan organisaatiosi mainetta kohuilta ja kriiseiltä. Opit tunnistamaan vaaranpaikat ja toimimaan kriisin leimutessa kuumimmillaan. Lisäksi ymmärrät sosiaalisen median erityisvaatimukset kriisiviestinnälle sekä opit varautumaan myös modernin maailman uhkiin kuten informaatiovaikuttamiseen.

Koulutuksen sisältö

Koulutus voidaan räätälöidä seuraavista teemoista:

Ennakoiminen

  • Kriisien ja kohujen välttäminen
  • Omalle organisaatiolle tyypillisten riskien tunnistaminen
  • Modernit uhkat kuten informaatiovaikuttaminen ja maalittaminen
  • Kriisiviestintäsuunnitelma

Toiminta

  • Viestinnän toimintamallit ja ajoitus kriisitilanteessa
  • Median kohtaaminen

Jälkipyykki

  • Viestintä kriisin jälkeen
  • Tilanteen analysointi ja siitä oppiminen

Kriisiviestintä somessa

  • Some – uhka vai mahdollisuus?
  • Some-kohut ja mainekriisit
  • Somen erityisvaatimukset kriisiviestinnälle

Koulutus voidaan toteuttaa eripituisina kokonaisuuksina tiettyjä teemoja painottaen. Koulutus sisältää paljon esimerkkejä elävästä elämästä, keskustelua sekä harjoituksia – kysy tarjous!

 

Ota yhteyttä

Kouluttaja

Ilona Mäki-Maukola

Ilona on viestinnän asiantuntija, joka vannoo ihmisläheisen sekä avoimen viestinnän nimeen. Aiemmissa tehtävissään Ilona on muun muassa sammuttanut tulipaloja teleoperaattorin sosiaalisen median asiakasviestinnästä ja varautunut ympäristöonnettomuksiin julkishallinnossa.

Unfairilla Ilona työskentelee copywriterina ja kouluttajana. Ilonan koulutukset saavat osallistujiltaan kiitosta käytännönläheisestä ja mukaansatempaavasta otteesta.