Liini markkinointi

Epäreilua kilpailuetua liinistä markkinoinnista

Miksi tehdä hitaasti, jos voi tehdä nopeasti? Junttaako markkinointiosasto omat ideansa läpi kysymättä loppuasiakkaan mielipidettä?

Perinteinen markkinointi puskee tuotetta tai palvelua maailmalle tyypillisesti vasta siinä vaiheessa, kun se on jo valmiiksi asti hiottu. Se hieroo ja hautoo ideoita, tekee suuria suunnitelmia ja odottaa loputtomia kommentointikierroksia. Liini markkinointi laittaa kädet saveen heti alkumetreillä. Se kuuntelee asiakasta, testaa ketterästi, hyödyntää digikanavien tuottamaa dataa ja mittaa, mikä puree ja mikä ei.

Liinissä markkinoinnissa kyse ei ole pelkästään markkinoinnin vaan koko bisneskentän muuttumisesta. Tulevaisuudessa pärjäävät yritykset, joiden bisnes on asiakaslähtöistä, ketterää ja kustannustehokasta. Onnistumisessa on ennen kaikkea kyse oikeasta asenteesta sekä kyvystä ottaa vastaan palautetta ja suhtautua siihen oppimisen ja kehittymisen välineenä.

Valmennuksen sisältö

Liinin markkinoinnin valmennuksessa opit, miten voit hyödyntää The Lean Startup -filosofiasta tuttuja menetelmiä yrityksesi markkinoinnin, viestinnän sekä uusien tuotteiden tai palvelujen kehittämiseen.

Luvassa ei ole kuivaa konsulttihumppaa tai tylsää teoriatiedon tykitystä. Valmennus keskittyy käytännön caseihin ja menetelmiin sekä yrityksesi omien toimintatapojen kehittämiseen. Koulutuksen jälkeen kädessäsi on suunnitelma, miten viet oman yrityksesi toimintaa liinimmälle levelille.

Valmennus on tarkoitettu yritysjohdolle sekä markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä, asiakkuuksista sekä tuote- ja palvelukehityksestä vastaaville asiantuntijoille.

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät, miksi ketterä tekeminen on menestyvän yrityksen elinehto
  2. Sisäistät The Lean Startup- ajattelun periaatteet
  3. Opit kuuntelemaan ja osallistamaan asiakasta
  4. Tutustut liinin markkinoinnin työkaluihin ja menetelmiin konkreettisten case-esimerkkien kautta
  5. Kehität mittareita, joiden avulla nopeutat prosesseja ja parannat markkinoinnin osumatarkkuutta
  6. Saat mukaasi  roadmapin, jonka avulla viet opit ja kopit käytäntöön omassa organisaatiossasi

Koulutus voidaan toteuttaa eripituisina kokonaisuuksina tiettyjä teemoja painottaen. Koulutus sisältää paljon esimerkkejä elävästä elämästä, keskustelua sekä harjoituksia – pyydä tarjous!

Lean Start Up -ajattelun puolestapuhuja Johanna Raiskio on Unfairin perustaja ja CEO. Visionääri ja sparraaja, joka uskoo ihmisiin ja haluaa muuttaa tapaa, jolla luovaa työtä tehdään ja johdetaan. Rakastaa liiniä ajattelua koko skaalalla aina liiketoimintamalleista markkinointiin.

Kysy lisää!
p. 040 736 6809 / johanna@unfair.fi

Unfairin perustaja ja COO Taru Kumpulainen on strategisen kiteyttämisen mestari, joka syttyy monimutkaisten asioiden yksinkertaistamisesta. Tarun missiona on tehdä yrityksesi liiketoimintastrategia ymmärrettäväksi ja näkyväksi kaikessa tekemisessä. Sukeltaa suoraan syvään päähän ja hallitsee kokonaisuuksia isosta kuvasta yksityiskohtiin.

Kysy lisää!
p. 0400 806 379 / taru@unfair.fi