Mediaviestinnän ABC (verkkokurssi)

Näin saat ansaittua medianäkyvyyttä

Verkkokurssi

690 €, sis. yli 5 tuntia videoita ja tehtävän

Osta kurssi

Tiedätkö, millainen tiedote ylittää uutiskynnyksen? Osaatko tunnistaa aiheet, josta organisaatiosi kannattaisi uutisoida? Tuntuuko tiedotteiden kirjoittaminen haastavalta?

Verkkokurssillamme pääset sukeltamaan mediaviestinnän saloihin, ja saat sen tekemiseen paljon käytännönläheisiä vinkkejä. Mediaviestinnällä voit tavoittaa laajoja yleisöjä, kun ymmärrät sen toimintaa, osaat laatia sille tavoitteet organisaatiossasi, ja taidat tiedotteiden kirjoittamisen sekä näkyvyyden varmistamisen. Kurssilla saat muiden oppien lisäksi läpileikkauksen 2020-luvun mediakenttään.

Voit opiskella verkkokurssin missä ja milloin sinulle sopii, omaan tahtiisi. Kurssista on hyötyä kaikille viestinnän, markkinoinnin ja brändinhallinnan parissa työskenteleville, joiden työhön kuuluu yrityksen näkyvyyteen liittyviä tehtäviä.

Verkkokurssin sisältö

  • Mediaviestinnän hyödyt ja mahdollisuudet
  • Median toimintatapojen ymmärtäminen
  • Uutiskriteerit ja niiden hyödyntäminen
  • Organisaatiosi uutisaiheiden tunnistaminen
  • Toimivan tiedotteen laatiminen
  • Tiedotteen lähetys oikeille toimittajille oikeaan aikaan
  • Toimittajan haastatteluun valmistautuminen
  • Mediaviestinnän mittaaminen

Kurssilla on mukana vierailijoita, joten pääset kuulemaan näkökulmia mm. toimittajilta, yritysjohtajilta ja viestinnän ammattilaisilta.

Hinta

690 €, sisältää yli 5 tuntia videoita ja tehtävän.

 

Tutustu kurssiin ja hanki se itsellesi! 

Emilia Särkiniemi työskenteli vuosia toimittajana, kunnes päätti loikata täysiveriseksi viestijäksi. Hektisessä toimitustyön arjessa Emilia on käsitellyt tuhansia tiedotteita, joten hän tietää, miten toimittajien kiinnostus herätetään ja miten mediat toimivat. Emilia tekee päivittäin töitä Unfairin asiakkaiden mediaviestinnän kehittämiseksi. Hänellä on kyky löytää näkökulma, jolla yrityksen kuulumisista kerrotaan kiinnostavasti.

Ilona Mäki-Maukola on sekä toimisto- että in house -maailmasta kokemusta kerryttänyt viestinnän asiantuntija. Hän seuraa korvat höröllään maailman menoa, bongailee uutisvirrasta trendejä sekä ilmiöitä ja muokkaa ne vakuuttaviksi sisältökonsepteiksi. Ilona syttyy erityisesti siitä, kun onnistuu kannustamaan yritykset ja asiantuntijat estradille kertomaan, mikä juuri heidän työstään tekee merkityksellistä.