Siirry sisältöön

R-kioski

Apua arkeen nopeasti ja mukavasti

Yli 630 toimipaikan kauppiasvetoinen R-kioski tarjoaa asiakkailleen tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita aamusta iltaan, ja on osa kansainvälistä Reitan Convenience -konsernia. Kioskiketjun strategia heräsi henkiin Unfairin Yhden yön ihme -bootcampilla. Strategiakuva kokoaa yhteen sen, miksi R-kioski on olemassa ja mihin se tähtää .Samaistumisen tunnetta herättävä kuva on arjen työkalu koko organisaation sisäiseen viestintään nostaen kauppiaan keskiöön.

ASIAKAS

WWW

R-kioski

r-kioski.fi

”Tässä se meidän ärrä on!” R-kioskin strategia kirkastui Unfairin käsissä yhdeksi kuvaksi

– Yhtenäinen kerronta on strategian haaste, mikä näkyi meilläkin. Mikä on meidän strategia -kysymys tuotti turhan ison kirjon vastauksia. Olimme nähneet positiivisia esimerkkejä strategiakuvan käytöstä muissa yhteyksissä, joten oli helppo todeta, että näin mekin halutaan se tehdä, kuvailee toimitusjohtaja Teemu Rissasen Yhden yön ihme -bootcampin lähtökohtia.

Rissaselle Bootcampin päämäärä on alusta asti kirkas. Ennakkoon oli sovittu muun muassa kuvaan sopivasta, ärrämäisestä tyylilajista.

– Kun tavoite on selkeä, on hyvä ja luottavainen tunne heittäytyä mukaan. Nyt ei tarvinnut missään vaiheessa miettiä, tuleeko hommasta valmista. Hyvä strategia on arjen työkalu, johon palataan aina kun mietitään, mitä ollaan tekemässä, toteaa Rissanen.

Kyky napata kiinni olennaiseen

Kokemuksena Unfairin Yhden yön ihme ylitti ärräläisten odotukset. Kriteerit olivat korkealla, eikä viisastelijoita kaivattu. Strategiatyöskentelyssä toimitaan herkällä maaperällä, ja ulkopuolisten kohdalla kemioiden kohtaaminen on aina iso kysymysmerkki.

– Me ei olla kauhean hyviä kuuntelemaan konsultteja tai toisten viisasteluja. Unfairin kanssa kaikki toimi heti kättelyssä. Heillä on miellyttävä, selkeä ja ammattitaitoinen ote asiaan. Heti syntyi luottamus, että näiden ihmisten kanssa on kiva tehdä töitä, he osaavat hommansa ja lopputuloksesta tulee hyvä.

Rissanen antaa Unfairille isot pisteet myös kyvystä napata kiinni olennaiseen.

– Strategiakuvan kokoaminen on Unfairilla selkäytimessä – vahvan näkemyksen kautta kuvasta rakennetaan ehjä kokonaisuus, jossa tarina kulkee loogisesti. Keskustelua ei epäröidä myöskään tarvittaessa haastaa.

Lue lisää

Strategiakuvan kokoaminen on Unfairilla selkäytimessä – vahvan näkemyksen kautta kuvasta rakennetaan ehjä kokonaisuus, jossa tarina kulkee loogisesti. Tarvittaessa keskustelua ei epäröidä myöskään tarvittaessa haastaa. Syntyi luottamus, että näiden ihmisten kanssa on kiva tehdä töitä. He osaavat hommansa ja lopputuloksesta tulee hyvä.

- Teemu Rissanen, toimitusjohtaja

HERÄSIKÖ KIINNOSTUKSESI? OTA ROHKEASTI YHTEYTTÄ!

Emme perusta pikasuhteista tai satunnaisista seikkailuista. Suhde toimii, kun kemiat kohtaa ja molemmat tuovat toisistaan parhaat puolet esiin. Ei mekään toki täydellisiä olla - heikkoudet tuppaa puuttumaan.

Kiinnostuitko? Lähetä meille viesti!

Kiitoksia viestistäsi :o)
Hups! Jotain meni pieleen lomakkeen lähetyksessä. Lähetä viestiä unfair@unfair.fi